Bilder från Västervik och lite photoshop tips

canon eos 1000d, canon 18-55mm
I den här bilden har jag:
  • ökat kontrasten och intensiteten
  • Fixat i kurvor
  • gjort bilden svartvit med toner i sig.

canon eos 1000d, canon 18-55mm
I den här bilden har jag:
  • Ökat kontrasten och intesiteten
  • fixat lite i kurvor och nivåer
  • ökat "blåheten" i kurvor
  • Gått in på Filter och sedan på Annat och sedan på Högpass. Där valde jag ungefär 2,3 och sedan gick jag in på redigera och klickade på tona högpass.Där valde jag Övertäckning. Det gör så att bilden blir skarpare. (kanske lite komplicerat)
  • Sedan har jag gjort bakgrunden lite mer suddig med hjälp av den lilla vattendroppet bland alla "toolsen" som kallas för oskärpa.
Om ni har några frågor får ni komentera eller ställa frågan i bloggsvar. Och jag redigerade i  photoshop CS 5. Men nästan allt det här kan göras i Elements också, allt förutom kurvor tror jag.
Godnatt.

-Petronella
Kommentarer
Postat av: Louise

Roligt med photoshoptips! :)

2011-04-04 @ 21:08:23
URL: http://louisecarolin.blogg.se/
Postat av: MALIN

sv: taaack! :) fina bilder! :)

2011-04-04 @ 21:16:11
URL: http://maliinbeerg.webblogg.se/
Postat av: Alice

Grymt fin bild!

2011-04-05 @ 07:38:35
URL: http://kokosfroken.blogg.se/


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin