Batterigrepp



Det kom in en fråga om mitt batterigrepp från någon som inte har blogg så jag tänkte att jag svarar på den här på bloggen istället, eftersom det kanske är fler som är intresserade.

När jag fick min kamera så hade det redan ett batterigrepp på sig. Det var först min pappas kamera som han fotade med innan mitt fotointresse väcktes. Så jag har alltid fotograferat med ett batterigrepp och är van vid det. När jag fotograferar med kameror utan batterigrepp känns de ofta väldigt små och ostabila i handen. Ett batterigrepp gör att det blir lättare att hålla kameran stabilt och det ger lite mer tyngd till kameran - då kan den också kännas bättre i handen.


Här kommer lite positiva och negativa saker med att ha ett batterigrepp:

+ Längre batteritid
+ Kameran känns mer stabil i handen
+ Det är lättare att fota bilder i stående format eftersom det finns en avtrycksknapp på batterigreppet, då slipper man hålla handen i en konstig position.
+ Kameran får lite tyngd, vilket kan göra att den blir mer stabil i handen.

- Ifall man inte är van vid det så kanske kameran kan kännas lite klumpig i början.
- Kameran blir ju tyngre att ha runt halsen, speciellt ifall man ska ha med den hela dagen, och har ett stort tungt objektiv på samtidigt.
- Den får inte plats lika bra i kameraväskor (de små kameraväskorna som bara är tilll kamerorna)

- Maja




Tidsinställt - är i Stockholm, kommer hem ikväll
PS. Det skulle vara jättesnäll ifall ni kunde rösta på min bild HÄR - nr 3
Kommentarer
Postat av: Izabella

Kan man ta bort det nàr man satt pà det?

2011-08-18 @ 09:22:35
URL: http://izabello.blogg.se/
Postat av: EMMA

Bra inlägg haha! Funderar faktiskt på att skaffa ett, ingen aning om vad dom kostar bara ;)

2011-08-18 @ 09:39:41
URL: http://emelisasfoto.blogg.se/
Postat av: erika

vart kan man köpa batterigrepp? :D

2011-08-18 @ 14:25:09
URL: http://fotoenligterikaa.blogg.se/
Postat av: Jonna Peltokangas

Vet du någon bra sida där det finns billiga, men bra batterigrepp? Jag har en nikon och hittar inget bra..

2011-11-21 @ 19:54:45
URL: http://jonnakristinas.blogg.se/


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin