Fototips- toapapper framför blixten

Utan blixt                                                                           Med blixt
Med toapapper på blixten

På bilden med blixt ser ni att bilden blir helt platt och tråkig och på bilden utan blixt ser ni, eller nej man ser ju ingenting och då är man är tvungen till att använda den tråkiga blixten. Men då kan man istället softa ner den lite med tex toapapper. Det ser ni på den nedersta bilden.


En annan bild med toapapper på blixten. Eller hur blir det mycket bättre?
Jag och maja prövade att ha lite andra grejer framför blixten och så här såg det ut...
Majas hand framför blixten
Ett grönt papper framför blixten
Ett gult papper över blixten.
Majas rosa sjal över blixten.
Var kreativ.
-Petronella
Kommentarer
Postat av: ruunaa!

jätte bra tips!! Tack så mycket! ;)

2012-01-21 @ 14:40:54
URL: http://footaa.blogg.se/


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin