minusgrader

Bild1 - gammal bild med ny redigering som gör så att det ser ut som att jag har grönt hår... 
Bild2 - en bild ni inte sett förr från i somras - tagen under denna fotograferingen

Hej! Jag hoppas att ni har det bra i kylan och snön, har ju förståss sett en massa bilder från snöstormen och jag måste säga att jag är lite avundsjuk. Här är det runt fem minusgrader hela tiden - alltså för kallt för att det ska snöa, så den lilla snön som kommer bara blåser bort eller lägger sig i små gropar lite här och var och ändå så fryser man näsan och fingrarna av sig så fort man går ut, vilket jag kan tycka är lite onödigt ifall vi ändå inte har någon snö. 
 
Den här veckan har varit så extremt hektiskt med en massa prov och inlämningar, redovisningar, avslutning på dansen, julmarknader, luciaträning etc. och då hamnar bloggen lite i andra hand men det hoppas jag att ni förstår, ni har antagligen lika mycket att göra själva så ni vet nog hur det är :) Men nu vet ni i alla fall varför det inte kommer upp inlägg hela tiden, kraam. 
 
- maja
Kommentarer
Postat av: emilia

här är det precis lagom snö, typ 6 cm och det faller lite då och då. underbart. & du bor väl i skåne? så det borde egentligen inte vara så stor skillnad..
sista bilden är superfin!

2012-12-06 @ 15:30:43
URL: http://emiliaminnie.blogspot.com
Postat av: anna (FOTOBLOGG)

Hmm jag bor i Lund och vi har en decimeter snö ;)

2012-12-06 @ 15:39:03
URL: http://annaphoto.webblogg.se
Postat av: Ellen (alatariel)

Underbara bilder! :) Låter som en bra vecka fast det varit hektiskt!

2012-12-06 @ 15:45:37
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: Beate

Åh vad fint! Jag diggar verkligen redigeringen på den övre bilden! Den känns så magisk på något vis!

2012-12-06 @ 17:05:12
URL: http://plingtjingeling.blogspot.com
Postat av: Ebba Molin

Jättefina bilder.

2012-12-06 @ 18:59:49
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: Juliana

Ååh härligt med sommarbild<3:)

Svar: Åh tack!
Fotogeniquee - Maja

2012-12-06 @ 21:34:55
URL: http://julianasfoto.blogspot.com
Postat av: johanna :)

Hej! Jag har en fråga. Ni vet ju en del om olika kameror (mer än mig i alla fall) så skulle blivit jätte glad om mi kunde hjälpa mig.

just nu har jag en nikon d3100 med ett 25-55mm objektiv. Den är runt 2-3 år gammal och jag känner att jag börjat växa ur den. Vill komma vidare och kameran har börjat bli seg, tappa fokus osv.. därför tänkte jag önska mig en canon eos 600d i julklapp tillsammans med ett 25-55mm objektiv och ett 55-300mm objektiv. har inte hört så mycket om själva kameran men vet att det är exakt dom objektiven jag vill ha så jag tänkte höra med er, skulle ni rekommendera en canon eos 600d till en "nybörjar" tjej men som ändå kan det mesta och vill utvecklas ännu mer?

Vet att det blev en hel roman här men skulle uppskatta svar JÄTTE mycket. TACK för en super bra blogg med underbara foton och en hel drös med inspiration!

// Johanna :)

Svar: Det är klart att jag kan svara (ber om ursäkt för att mitt svar är lite sent bara...).
Du har ju haft en nikon innan och canon och nikon är ju faktiskt lite olika, både med funktionerna och hur man använder den, var knapparna sitter osv. Men jag tror absolut inte att det kommer vara något större problem för dig att gå över till en canon och jag rekommenderar verkligen canon-kameror, de är jättebra och lite billigare också i jämförelse med nikon. Vad jag har hört så är Canon EOS 600D en kamera som är mellan min kamera Canon EOS 60D och en Canon EOS 550D (som är mer en nybörjarkamera), med många olika funktioner, bra kvalité osv, men den är antagligen lättare att använda än en Canon EOS 60D och jag tror att den kameran är hur bra som helst, speciellt eftersom du inte är helt nybörjare. Vad du däremot kan tänka på är ifall du vill fortsätta att fotografera och ifall du då inte ska satsa på en Canon EOS 60D direkt eftersom jag tror att man kan växa mer med den (jag vet inte helt säkert hur stor skillnaden är eftersom jag inte har använt en Canon EOS 600D) och det skiljer ju bara 2000kr mellan de olika kamerorna (bara, och bara, men det blir ju dyrare ifall du snabbt växer ur din 600D och sen väljer att köpa en 60D). Men jag vet ju som sagt inte hur stor skillnaden är mellan de olika kamerorna så jag tror att du ska gå och prata med någon som jobbar i en fotobutik nära dig eller kanske mejla någon på Scandinavian Photo eller Rajala (köper de flesta av mina kamerasaker därifrån och de är också två av Sveriges största företag som säljer fotoprylar - därför tipsar jag om dem). Hoppas att du har orkat läsa igenom det här, haha, och jag hoppas också att det har hjälpt dig lite, men tänk på att jag inte är en "professionell-kameratipsare" så det kan vara bra att fråga någon annan också eller läsa mycket själv om kamerorna :)

Åh tusen, tusen tack Johanna!
Kram Maja
Fotogeniquee - Maja

2012-12-07 @ 12:55:15
Postat av: Miranda

Fint! :)

2012-12-22 @ 21:08:21
URL: http://ovanligflicka.blogg.se


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin