hejsan Petronella ifrån plaskeby...

... det är dags att fälla ut sitt paraply.
Jag hade tänkt tipsa er om skaffa lite psds-bilder.  Det är en bild som är fint redigerad och när ni laddar ner bilden så kan ni se hur hon/han har redigerat den. Så! Ni går in på deviantart.com och söker på psds. Här har jag gjort det åt er. När ni har hittat en bild som ni gillar så trycker ni på ladda ner som finns i hörnet längst upp till höger.  Kanske inte längst upp, men långt upp i i alla fall. Efter det är det bara och öppna bilden i photoshop.

Det blir kanske lite jobbigt att se exakt hur de har redigerat bilden så bara markera ett lager och sedan hålla in cmd (på mac) eller ctr (på pc) och fortsätta markera resten av lagrena. När alla olika lagren är markerade så trycker man på cmd eller ctr + c. Man går in på bilden man vill ha samma redigering på och trycker på cmd eller ctr + v.
Ibland blir redigeringen helt fel så man får ta bort och lägga till och ta bort och lägga till. Men det är en kul grej att göra för man kommer igång liksom.
Jag tyckr det är jättesvårt att hitta bra psds så här kommer några av mina (tryck på bilderna för att komma till sidan där ni hämtar bilden)



-Petronella

Kommentarer
Postat av: ida

Kan ni inte visa i en video hur ni gör? förstår inte riktigt. haha

Älskar eran blogg!

2012-02-08 @ 19:16:34
URL: http://ivmt.devote.se
Postat av: lena

Hej! allt bra? :)

kram

/lena

2012-02-08 @ 20:21:34
URL: http://johanssonbruden.blogg.se/
Postat av: lovisa sjöholm

Är det som actions? jag provade att ladda ner men fattar inte vad den är till för?



Tacksam för svar

2012-02-19 @ 11:39:47
URL: http://lollovisans.blogg.se/
Postat av: johanna

förstår inte hur man ska göra, eller det går inte när jag gör det :)

skulle ni inte kunna göra en video? :)

2012-04-28 @ 14:36:37
URL: http://johannamalmlof.blogg.se/


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin