Öppet hus på St. Petri

Petronellas fina bild på mig från i somras
 

Åh jag är så himla, himla glad just nu. Har varit på öppet hus på Petri idag och tyckte om skolan så himla mycket, det känns så bra bara. Jag har ju inte varit på något annat öppet hus än så jag har ju inget att jämföra med direkt, men detta känns ändå helt rätt just nu. Tycker att det är så himla roligt med gymnasieval och jag längtar så efter att få börja på gymnasiet nästa år :)
 
Annars så står det lite still här för att jag har mycket att göra i skolan och har mycket dans och plugg på kvällarna. 
 
Jag har också fått frågan flera gånger om varför Petronella inte bloggar längre och om vi fortfarande är kompisar och även fast jag svarat på det många gånger kan jag lika gärna dra det igen :)
Petronella bestämde sig efter sommaren att sluta blogga eftersom hon inte hade lika stor lust för bloggen och fotograferandet och hon kände sig mer och mer tvingad till att blogga istället för att det bara skulle vara en rolig grej. Sen hade hon inte lika mycket tid längre, speciellt när skolan började och allt. Jag och Petronella är såklart lika bra kompisar fortfarande, vi har ju varit kompisar långt innan vi startade bloggen och det är inget som förändrades bara för att hon slutade blogga. Så, nu vet ni i alla fall :) 
 
- maja
Kommentarer
Postat av: Clara

Åh vad kul att du gillar Petri! Går där nu (sam-beteendevetenskap åk 2) och jag trivs verkligen jättebra!

Svar: Åh vad roligt! Det är faktiskt just den linjen jag vill gå ifall jag ska gå på Petri, är den bra?
Fotogeniquee - Maja

2012-11-21 @ 00:13:42
URL: http://ckklara.blogg.se
Postat av: Clara Wimer Bergman

Åh så kul! Jag tycker att denna linjen är jättebra, vi börjar först med beteendevetenskapsämnena i 2:an så det blir mycket nytt på en gång vilket kan vara lite jobbigt, men tydligen så var det skolverket som hade bestämt att det skulle vara så (blir enklare att byta till en annan samhällslinje eller vad det var när man börjar med inriktningsämnena i 2:an)

Har alltså bara haft dessa ämnena denna terminen men tycker om det än så länge och tycker att skolan lagt upp det bra :)

2012-11-21 @ 12:42:57
URL: http://ckklara.blogg.se/
Postat av: Rebecka Vigren - Fotoblogg

Gymnasiet är så så så så mycket bättre än högstadiet, verkligen värt att längta till :)

2012-11-21 @ 15:34:46
URL: http://www.rebeckav.blogg.se
Postat av: Ellen (alatariel)

Vad kul! :) Underbar bild dessutom.

2012-11-21 @ 17:05:14
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: matilda

Va bra :)

2012-11-22 @ 13:42:51
URL: http://matildiz.se
Postat av: Anonym

Jag tror jag såg dig på Petri, kommer inte ihåg var haha, men jag var inte helt säker på att det var du :)
Vilken linje funderar du på? :)

Svar: Haha åh vad roligt :) (hade förresten utsläppt hår, svarta strumpbyxor, kjol, långärmad svart tröja och en brun kappa på, hjälper det dig?) Ska jag gå på Petri så blir det samhälle beteendevetenskap men just nu lutar det mer åt IB på borgarskolan - men jag funderar än så länge! Vad vill du gå?
Fotogeniquee - Maja

2012-11-23 @ 20:46:39
Postat av: sally

så fin bild!

2012-11-25 @ 08:58:12
URL: http://sallysventorp.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag kommenterade anonymt här innan (trots att det var mening att få med namn haha).
Då är jag rätt säker på att det var du!
Jag kommer antagligen gå naturvetenskap på Petri, jag var och kollade på Borgarskolan också, men jag tyckte den var för stor :)

Svar: Åh vad roligt, då kanske du hamnar i samma klass som min kompis Frida! Hon ska också gå Natur klassisk på Petri! :)
Fotogeniquee - Maja

2012-11-28 @ 21:53:35
URL: http://hsjw.blogg.se


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin