Bloggporträtt: Wilma Harju - wihau.devote.se



Namn: Wilma Harju
Ålder: 14
Blogg: wihau.devote.se


Wihau.devote.se är en blogg som vi följt jättelänge. Personen bakom bloggen heter Wilma och varje dag delar hon med sig av sina fantastiskt fina bilder och fina outifts på bloggen. Det är oftast Wilma själv som står framför kameran och visar upp sina fina plagg som hon fyndat i olika secondhand-butiker men hon är även en bra fotograf själv och visar också egna foton. Med andra ord; Wilmas blogg är en fantastisk inspirationskälla och en blogg som bara måste besökas!


Lite frågor till Wilma:

Varför började du blogga?
Jag började nog blogga för att ha någonstans att göra av mina bilder, och för att dela med mig av dom!

Vad är det, enligt dig, som gör att kläder och mode är så roligt att hålla på med med?
Ja du.. man kan göra så mycket med kläder, och det finns så många olika stilar. Och jag gillar även att sy och skapa egna plagg! Vet inte riktigt om det var svaret på frågan men kläder är helt enkelt en rolig hobby.

Du har ofta bilder på dig själv i bloggen, vem är det som tar dem?
Dom flesta bilderna på mig, tex 'outfitbilder' är tagna av min syster Alva men redigerade av mig, fast ibland tar jag fram stativ, självutlösare och fotar själv!

Du lyckas alltid se så naturlig och bra ut på dina foton, har du några tips som en fotograf kan ge till sinmodell eller göra för att modellen ska se mer avslappnad och naturlig ut på fotona, eller några tips på vad personen framför kameran kan tänka på när hon/han blir fotad?
Hehe tack så mycket! Någon som blir fotad kan lätt känna sig stel och onaturlig framför kameran (särskilt om man blir fotad av någon som man knappt känner) och då kan fotografen tänka på att försöka få modellen att trivas genom att berömma och gärna ge lite tips om hur modellen ska tex sitta, vilket uttryck den ska ha osv.

Vad tycker du mest om, mode eller fotografi?
Oj, det var en svår fråga. Men om jag säger såhär, om jag inte skulle fotografera så skulle jag inte klä mig lika fint och om jag inte skulle klä mig lika fint så skulle jag inte fotografera. Och vad det gäller mode så vet jag inte riktigt om jag följer något mode, jag bara klär mig i det som känns skönt och det jag känner för! Men fotografi är ju helt fantastiskt så jag tror nästan att jag väljer foto!

Du brukar hitta många kläder och accessoarer i Secondhandbutiker, har du några tips på bra sådana affärer eller tips på vad man ska tänka på när man köper saker secondhand?
Ja, jag älskar secondhand! Det är liksom en hel historia bakom varje plagg, vem bar det innan mig? Och varför valde den att inte behålla det? Att hitta Secondhandbutiker beror ju på vart man bor, jag har sökt på internet efter 2handbutiker nära min boplats och hittat några nära. Så det är ett bra tips. Och röda korset finns i jätte många städer och orter, där har i alla fall jag hittat mycket fint! Loppisar av vanliga privatpersoner kan man verkligen fynda på, de flesta har inte riktigt koll på vad det ska vara för pris och sätter ofta billigt på saker som kanske kommer från 40,50,60-talet och om de skulle säljas i en lite känd secondhandbutik så skulle det var dyrare. Ja, så har jag uppfattat det i alla fal

Hur lång är du?
Jag är cirkus 160-165 cm mellan fot till huvudtopp!

Den värsta skada du haft?
Den värsta skadan jag haft är nog när jag bröt nyckelbenet (eller det var min syster som bröt det på mig haha) fast det var när jag var liten så jag kommer knappt ihåg det! Och när jag slickade på en fryst lyktstolpe för många vintrar och så drog min syster (haha alltid min syrra som gör illa mig?) i mig så att..aa ni kanske fattar vad som hände. Blödde i alla fall mycket..

Favoritlåt just nu?
Oo! Jag har så många favorit låtar ! Några är Dead End - Johnossi, Eyes On Fire - Blue Foundation, Crosses - Jose Gonzalez och Rejected Love - Lars Eriksson.
Besök Wilmas blogg nu :)

Alla bilder tillhör Wilma Harju



VAD ÄR BLOGGPORTRÄTT?


Bloggporträtt är något jag och Petronella för att uppmärksamma andra bloggar som vi tycker om, både stora som små. På vår blogg kan ni därför hitta nya favoriter och få lära känna bloggarna bakom bloggen redan innan ni klickar er in på den. Detta är ingenting man kan anmäla sig till utan vi väljer ut bloggar vi tycker om eller förtjänar lite extra uppmärksamhet.


Kommentarer
Postat av: Fanny

sv; tack :D

åh jag älskar hennes och hennes systers blogg med!

2011-07-05 @ 18:15:20
URL: http://fannyelina.blogg.se/
Postat av: sofie

Svar : Tack :)

Det var helt underbart! :D

2011-07-05 @ 22:59:29
URL: http://photobysofie.blogg.se/
Postat av: felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

Vilken fin blogg hon hade :)



Vad roligt att du ville vara med i Tisdagens Blogg, nu finns vinnarna uppe :) godnatt!

2011-07-06 @ 01:37:14
URL: http://felliciiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

va kul att jag fick vara med ! :D

tack så mycket !

2011-07-06 @ 16:01:04
Postat av: Suzy puzy

Bra att ni hjälper att sprida länkar till bra bloggar och inte bara lottar ut på måfå i någon tävling. :)

2011-07-09 @ 19:33:55
URL: http://susannefors.blogg.se/
Postat av: Thea

Hej! Bloggen finns inte längre, vet ni om hon bytt blogg? Skulle hemskt gärna vilja följa hennes blogg och inspereras av hennes foton!

Tack o hej :)

2012-03-04 @ 19:56:22
URL: http://canonlifes.blogg.se/


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin