ett tips bara

Canon eos 1000d, canon ef 50mm f/2,5 macro

I den här bilden har jag använt mig av vinjetering, en bra video för hur man gör det finns här hos Linafoto.
Jag har också gjort två lager, den ena är ljust (ffe7bd heter färgen) och på den tog jag mjukt ljus så att inte hela bilden är i den färgen. Sedan drog jag ned opaciteten lite också. Det andra lagret var mörkblått och på den valde jag uteslutning och drog ned opaciteten lite där också. Sedan höjde jag kontrasten och exponeringen lite. Sedan gjorde jag bilden lite varmare med hjälp av vitbalans som aningen finns på Raw eller inne i photoshop.
Det kanske låter lite komplicerat men det tog kanske fem minuter att göra :)

-petronella
Kommentarer
Postat av: Juliette [Fotoblogg]

SVAR (Till Petronella) - Tack så mycket! :)



Eran blogg är också jättefin, man får så mycket inspiration av den. :)

2011-06-07 @ 17:09:40
URL: http://juliettesfoton.blogg.se/


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin