Foreign Future - Orange.

 
Flera stycken av er har sagt att ni tycker om när ni jag tipsar om låtar och artister som jag lyssnar på så jag tänkte att jag kunde tipsa er om det australiensiska bandet Orange. som precis släppt sin debut EP Foreign Future som ni kan lyssna på HÄR (finns tyvärr inte på Spotify än i alla fall). 
 
Killen som sjunger och spelar gitarr (och ibland piano har jag för mig), Edvard (ifall ni har sett andra bilder på deras fb-sida så är han killen med blont hår) är min kusin som satte ihop det här bandet tillsammans med sina två kompisar för ungefär ett år sen och nu har de som sagt äntligen släppt sin EP och den är så himla bra! (Stolt kusin här, haha) Det är precis sådan musik som jag brukar lyssna på och alla låtar är sjukt bra. Jag tycker särskilt mycket om Collateral Damage och Time Is NowMen nu tycker jag att ni ska lyssna på deras låtar och gilla deras facebooksida så att ni inte missar några nyheter eller så och så får ni såklart gärna kommentera vad ni tyckte för det är alltid lika roligt att läsa era kommentarer :) Ni kan även följa dem på deras youtube-kanal, och har ni inte facebook så kan ni lyssna på deras musik på bandcamp eller soundcloud
 
kram 
 
- maja 
Kommentarer
Postat av: filippa

när kommer vinnaren av tävlingen? :D

Svar: Jag väljer ut finalister i veckan!
Fotogeniquee - Maja

2013-02-17 @ 18:50:04
URL: http://filima.blogg.se
Postat av: Maria & Kristina

Så himla bra band! De påminner en om Two Door Cinema Club litegrann! Gud vad roligt att du är kusin med Edvard, förstår att du är stolt hihi! Kram <3

Svar: Haha ja visst gör de? Vad kul att du/ni tycker om dem! <3
Fotogeniquee - Maja

2013-02-17 @ 19:47:30
URL: http://mariaochkristina.blogg.se
Postat av: sara

Vad kul. Är fotoboken gratis nu 2013?, det står nämligen 2012

Svar: Jo det tror jag, tror bara att de har skrivit fel kanske :)
Fotogeniquee - Maja

2013-02-17 @ 20:49:53
URL: http://rebelshoot.blogg.se
Postat av: hilma

jag måste bara säga att jag ä l s k a r din blogg så himla mykcet!!!

sedan undrar jag hur du ha gjort så att rubrikerna blir kursiva, snälla svara.
kram

Svar: Åh tack så jättemycket!!
Såhär ser mitt rubriksavsnitt ut i min stilmall:

/** Entry headers **/
h3 {
font-family: trebuchet sans serif;
font-size: 1.0em;
font-weight: normal;
color: #000;
background-color: #fff;
letter-spacing:0.05em;
font-style: italic;
margin: 20px 0px 30px 0px;
text-align: center;
}

På den här raden:
font-style: italic;

Kan man byta ut italic mot normal (ifall man vill ha den normal) eller bold (ifall man vill ha sina rubriker i fetstil) eller till italic (som jag har nu, ifall rubrikerna ska bli kursiva). Finns inte den raden så kan man bara lägga till den tror jag :)
Fotogeniquee - Maja

2013-02-17 @ 21:36:22
Postat av: Anonym

Hej Maja! Detta var ju underbar musik!

Har du godkänt alla kommentarer till tävlingen eller bara vissa? Jag tror inte att min kommenterar har blivit godkänd.. :)

Svar: Jag har inte hunnit godkänna alla, finns ungefär 40 kommentarer som inte är godkända än men jag ska försöka godkänna dem så fort som möjligt och sen välja ut finalisterna!
Fotogeniquee - Maja

2013-02-18 @ 07:56:21
Postat av: sofia

hej att jag har just börjat läsa din blogg ,men jag har hört att du har varit med i någon ridolycka? kan du inte berätta om den:) eller länka till inlägget ifall du redan skrivit om det. (:

Svar: Hej, det var nog någon annan som var med i en ridolycka för jag har bara suttit på en häst en gång i hela mitt liv :)
Fotogeniquee - Maja

2013-02-18 @ 23:07:34
Postat av: Beate

Åh vad bra musik! Du ska absolut vara stolt! :) Ha det fint Maja!

2013-02-20 @ 11:19:10
URL: http://etsy.com/shop/lyckeb


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin