Arbetsskada

Canon eos 1000d, canon ef 50mm f/2,5 macro


Jag har skadat mig lite. Bilden förklarar en del..
På pizzerian tappade en kille en sån där spade man tar in pizzor med. Den är väldigt vass längst fram och när mitt finger var i vägen så skar den loss en bit. Jag kände inget när det hände men han bara svor, för han såg att det var ganska illa. Jag förstod det inte för än jag var helt blodig om händerna. Drip drop, drip drop, ner på golvet.... (haha, skojar lite bara)
Jag fortsatte jobba en stud för jag sa att det inte gjorde så ont (då hade jag ett stort förband och en plasthandske på mig), men efter en stund så tyckte Sammy att vi skulle ringa mina föräldrar så vi kunde åka in till sjukhuset. Men eftersom jag har en sjuksköterska till mormor så fixade hon med det på kvällen (och det gjorde ont!). Nu har jag varit hos en annan doktor som vi känner för vi vill inte sitta och vänta på ett sjukhus i flera timmar. Jag får inte jobba på hela veckan och inte bada...
Men jag hade tur, en millimeter till och mitt ledband i fingret hade varit av och då hade det blivit operation och inget sommarjobb på hela sommaren...
Så jag hade tur! :)

-Petronella
Kommentarer
Postat av: hanna

Shit vad läskigt :s synd att du inte kan bada nu när det är så bra väder :( men det var tur i oturen, det där med ledbandet! Kry på ditt finger eller vad man ska säga :)

2011-07-03 @ 14:39:31
URL: http://somprickenoveri.blogg.se/
Postat av: hanna

Sv: tack själv ^^

2011-07-03 @ 15:11:25
URL: http://somprickenoveri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch! åkte liksom en BIT av fingret av??? :(

2011-07-07 @ 13:20:08


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin