Mitt 2011

Eftersom alla bloggare gör ett likadant inlägg så tänkte jag att då måste ju vi också göra det :)



Januari

Jag var trött på snön och skrev om det i varje inlägg. Jag fotade knappt någonting, såg på Moulin Rouge med finaste tjejerna, jag och Petronella började blogga och i slutet av månaden hade vi fått hela tio prenumeranter och var överlyckliga. Jag var i Lund med mamma och pappa och deppade litegrann i mörkret.

Lyssnade mycket på: Veronica Maggio – Jajaja och Kent – Vy Från Ett Luftslott







Februari

Det var mörkt och kallt och jag verkade plugga konstant.
Jag ville resa bort och längtade till sommar och värme.

Jag fotade krukblommor och fick min reflexskärm, stativ och fjärrutlösare som jag älskade och använde hela tiden, jag fikade på Märtas och åkte skridskor med familjen.
Jag hittade världens bästa Bon Iver.
Och så var jag på världens bästa Håkan-konsert som var fantastiskt och helt, helt underbart.


Lyssnade mycket på: Oskar Linnros – Din mamma och Bon Iver – Blood Bank





Mars


Vi fick 60 prenumeranter och var överlyckliga haha :)
Jag trodde att det var vår när det fortfarande var iskallt och blev därför förkyld och sjuk.
I mitten av mars kom våren till Sverige. Jackorna slängdes av och vi var utomhus hela tiden och allt var härligt och fint och soligt.
Och Petronella klippte sig och blev så fiin!

Lyssnade mycket på: Kings Of Leon – Pyro och Adrian Lux – Teenage Crime - Radio Edit






April


Jag hade premiärföreställningar varannan dag i två veckor med teatern som vi hade tränat till så länge.
Bladen slog ut på träd och buskar och jag och Petronella fotade skilla och vitsippor och åt glass hela tiden :)
Jag badade för första gången!

Lyssnade mycket på: Jose Gonzalez – Cycling Trivialities och Joy Division – Love Will Tear Us Apart



Maj


Jag fyllde 14 och vi fick 100 prenumeranter!
Jag lyssnade på Veronica Maggios nya album mest hela tiden och älskade värmen och våren. Vi hade vår första frågestund och jag hade jättefult hår tills jag klippte mig :)
Jag hade dansföreställningar och jag, Petronella, Anna, Frida, Hanna och Linnéa gick på tivoli i köpenhamn :)
Jag längtade helt sjukt mycket till sommarlovet och fotade blommor hela tiden :)

Lyssnade mycket på: Veronica Maggio – Vi kommer alltid ha Paris och Veronica Maggio – Snälla bli min





Juni



Vi var på stranden hela tiden i början av juni och sen så fick vi sommarlov!
Vi var helt överglada att det var sommar.
Min dator krashade och allt som jag inte hade sparat på min externa hårddisk försvann och jag höll på att få panik - men sen så fick jag min älskade MacBook Pro <3
Bon Iver släppte sitt andra album och jag var helt lycklig för det var bäst!

Lyssnade mycket på: Coldplay – Every Teardrop Is A Waterfall och Bon Iver – Perth


Juli


Det har aldrig någonsin regnat så mycket i Juli som det gjorde då, men jag jobbade tre av de fyra veckorna i juli så det gjorde i och för sig inte sådär jättemycket. Vi fotade Lost In The Woods-bilderna som vi blev väldigt nöjda med och vi såg sista Harry Potter filmen som var helt underbar.
Men ja, det var mycket jobb (jobbade på ICA och satt barnvakt) och mycket regn.
Och så vann jag ju en systemkamera (som jag sedan sålde) <3

Lyssnade mycket på: Bon Iver och Bon Iver och Bon Iver



Augusti


Vi passade på att njuta extra mycket av de sista veckorna av sommarlovet och i slutet av Augusti var det Malmöfestivalen och vi åkte in till Malmö typ hela tiden. Jag började jogga nästan varenda morgon i tre veckor innan skolan började, vet inte riktigt hur jag orkade eller kom på den idén :) Jag, pappa och Joel drog på en spontanresa till Stockholm. Där gick vi och gick och gick och åt och åt och jag fotade hela tiden och allt var så himla mysigt och i Stockholm fick vi äntligen lite fint väder! Sen började skolan :(

Lyssnade mycket på: Albin Gromer – Tillsammans och Phoenix – Lisztomania



September


Vi gick i skolan, vi hade friends-maraton och jag köpte världens bästa Iphone för mina sommarjobbs pengar :) Annars hade jag typ ingen fotoinspiration men vi filmade vår fina höstfilm :)

Lyssnade mycket på: Yann Tiersen – La valse d'Amélie (Version piano) och Fink – Yesterday Was Hard On All Of Us



Oktober


I Oktober fick vi en hel vecka försenad sommar medan alla bloggare (och även vi) började skriva höstinspirerande inlägg och vi längtade efter att köpa fina höstkläder. Vi kom på blogg.se's framsida och fick 300 prenumeranter :) Jag skaffade instagram: majasorensen :D Men annars hände det inte så mycket faktiskt.

Lyssnade mycket på: Melissa Horn – Jag saknar dig mindre och mindre och Melody Gardot – If The Stars Were Mine



November


Jag, Frida och Anna hade How I Met Your Mother-maraton i höstmörkret och Petronella var i Las Palmas.
Vi kom på blogg.se's framsida igen :D
Jag och Petronella tog vackra höstbilder och så gick vi ju på Breaking Dawn :D
Det var iskallt på skolan eftersom kommunen inte satt på värmen eller vad det var så alla satt inomhus med jackor och skor :)

Lyssnade mycket på: Two Door Cinema Club – What You Know och Florence + The Machine – Shake It Out



December

December var en stressig men fin månad. Det var mysigt att börja köpa julklappar och vi åkte in till Malmö hela tiden, men vi hade så mycket att göra i skolan de sista två veckorna.

Vi fick 500 prenumeranter och livebloggade :D
Vi slutade skolan och fick jullov :)

Lyssnade mycket på: Coldplay – Fix You och The Cinematic Orchestra – To Build A Home



Vill också säga gott nytt år! Nu ska 2012 blir bäst :D


- Maja
Kommentarer
Postat av: sonja-foto och vardag

Superfina bilder ♥

2012-01-01 @ 13:08:27
URL: http://zlokka.blogg.se/
Postat av: Izabella

Jättebra årsresumé, en av de bästa faktiskt! :D

2012-01-01 @ 13:24:43
URL: http://izabello.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag måste säga att du har sjukt grym musiksmak <3

2012-01-01 @ 14:28:19
Postat av: Moa

Vad sommarjobbade du på? :)

2012-01-01 @ 17:44:21
Postat av: NRphotos

verkligen jätte fina bilder!

Vill bara se mer och mer!

2012-01-01 @ 18:05:15
URL: http://naemirosander.blogg.se/
Postat av: ANNA

Många fina bilder :)

2012-01-01 @ 19:06:54
URL: http://aannaedvinsson.blogg.se/
Postat av: rebecca

Väldigt bra årsresumé och fina bilder :)

Men kom att tänka på en sak, hur gör man miniatyrbilder som är klickbara som visar en större bild?

2012-01-01 @ 19:45:32
URL: http://rebeccaritzen.blogg.se/
Postat av: JULIA

Hur kom ni på ideén med bloggens namn? :) Jag och min kompis ska starta en blogg tillsammans och vi älskar att fota. men vi har ingen aning om vad den kan heta. Har ni något tips? :)

2012-01-03 @ 00:26:36
URL: http://juliaaj.blogg.se/
Postat av: claudia

vilket härligt år :P

2012-01-04 @ 22:11:50
URL: http://claudiamilena.blogg.se/


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin