Bloggporträtt - Carla Nord- standingcarla.blogg.se

Namn: Carla Nord
Ålder: 16
Blogg: standingcarla.blogg.se


Carla driver foto- och vardagsbloggen standingcarla. På sin blogg skriver hon om sin vardag och lägger även upp vackra foton som hör till hennes texter eller på annat fint som finns runt omkring henne. Hon håller även i många fototävlingar så ifall ni är tävlingssugna tycker jag defentivivt att ni ska gå in på hennes blogg för att se ifall hon har en tävling just nu :) Carla kom ju även tvåa i vår fototävling som vi hade och vann det här bloggporträttet, så ni är ju redan lite bekanta med hennes vackra fotografier även fast ni inte än varit inne på hennes blogg :)
 
 
 
Lite frågor till Carla:
 
 
När och hur startade ditt fotointresse?
 
Konstigt nog kommer jag ihåg det väldigt tydligt. Det var en vårdag för lite mer än två år sedan då snön precis smält och de första knopparna tittade fram ur jorden. Jag såg de väldigt gröna knopparna i kontrast till den svarta jorden och kände att jag var tvungen att jag ville ha en bild på det. Jag tog vår systemkamera vi redan hade sedan två år tillbaks och började fota. Sedan den dagen har jag fotat allt och alla som ger ett speciellt och intressant uttryck.
 
Hur skulle du beskriva dig själv med tre ord?
 
Bara tre? Oj det får nog bli tre meningar...
Piano-gitarr-saxofon-sjungande- musikfreak. Skrattar åt allt och om jag får ge mig själv lite cred skulle jag nog säga att jag är ganska kreativ.
 
På din blogg hittar vi många olika slags bilder men vad tycker du är roligast att fota?
 
Barn helt klart. Människor i allmänhet. Det är intressant att se hur människor beter sig framför kameran.
 
Har du några andra intressen?
 
Många. Som sagt är musiken en stor del av min fritid då tiden under mina lediga dagar ibland bara flyter iväg när jag sitter och spelar instrument eller lyssnar på musik. En annan sak jag också uppskattar mycket är att röra på mig. Framförallt att ta en springtur runt ån eller dra till gymet med kompisar. Tidigare tränade jag även kungfu intensivt men slutade i vintras då jag fick en allvarlig benskada.
 
När och varför började du blogga?
 
Först hade jag en blogg som var som min egna dagbok, det var nog för ca 4 år sedan den startades då jag skrev om vad som hände under dagarna för att jag skulle kunna läsa om det i framtiden. Lite lustigt kanske men så var det.
 
 
Lite roliga frågor om dig:
 
Favoritmat?
 
Någon slags köttgryta och ris, yummi
 
Hur lång är du?
 
1,55 m
 
Favoritbok och film?
 
Systrar i jeans & She's the man (!)
 
Hur ser ditt liv ut om tio år?
 
Då har jag varit och  rest ut i världen och levt ungdomslivet med mina vänner. Jag hoppas också att jag har ett jobb som har med människor att göra. En partner hade ju heller såklart inte varit ett minus.


Besök Carlas blogg här
 
Alla bilder tillhör Carla Nord
 
 
 
Grattis igen Carla för andraplaceringen i vår fototävling!
Trackback


START




bloglovin