Svar på frågestund - Personligt


Hur lärde ni känna varandra?

Vi har alltid gått i samma klass enda sen dagis :)

 

Hur gamla är ni?

Vi båda är 14 år :)

 

favoritårstid? :D

Petronella: Sommar för det är varmt och höst för det är fina färger! :)

Maja: Vår, höst och sommar! Älskar nästan alla årstider :)

 

 

Andra hobbyn än foto?

Maja: Jag dansar och går på teater.

Petronella: Jag spelar tennis :)

 

Drömyrke?

Vet inte...  :)

 

favoritämne i skolan?

SO (historia, religion m.m.)


favoritlåt/låtar?

Du kan kika in i vår kategori VECKANS LÅT :)

 

Hur fotar ni så himla bra? Haha, verkligen sjukt snygga bilder! Dessutom hur långa är ni? =)

Tack! Haha :)

Petronella: 1.73

Maja: 1.70

 

Maja: Du spelade teater innan, vad har du varit med i för musikaler och vilka roller ? Drömroller?

Jag ska faktiskt sluta till hösten för att få mer tid till att dansa :) Men kul att du fråga :)

 

Berätta om något pinsamt som hänt er! ;)

Hmmm..

Maja: Jag har förträngt allt pinsamt som hänt  mig :)

Petronella: Gud, svårt att välja! Jag vet ganska många olika pinsamheter, men det blir inte lika kul för er att läsa det eftersom ni inte var där. Jag och mina kompisar kan skratta i en timme åt en grej som vissa tycker är jättetråkigt. Men de var ju inte med när det hände! :)



Något barnsligt ni brukar göra, som inte har vuxit bort från barndomen :P

Maja: Jag kan alla Majas alfabetssånger utantill och går och nynnar på dem ibland när jag går ut med hunden, haha :)

Petronella: Jag gör inget barnsligt längre. Är väldigt mogen förstår ni.


Vad har ni för påslakan just nu?

Petronella: Jag har ett lapptäcke med olika blommiga tyglappar på

Maja: Jag har ett blommigt :) (så väldigt unikt)

 

Vilken låt har ni som ringsignal på era mobiler?

Petronella: Jag har den vanliga Iphone ringsignalen (marimba)

Maja: Eftersom jag har en väldigt gammal samsung så har jag en väldigt gammal ringsignal (eller typ, ja)


Vilken är den häftigaste platsen ni vart på?

Petronella: Ett tempel i Sri Lanka som var 1000år gammalt och låg uppe på ett berg.

Maja: Regnskogen i Australien.

 

Vad är det allra första ni gör när ni kommer hem från skolan?

Petronella: Jag äter, eller byter om till träningskläder... Eller bloggar! :)

Maja: Jag äter innan träningen, byter om till träningskläder, bloggar eller redigerar bilder :)

 

Favoritbok?

Vi båda ääälskar Hungerspelen!


Vilket djur skulle ni vilja vara, om ni fick välja?

Vi skulle vilja vara fåglar i varma länder :) (fast inte duvor eller skator, för vi tycker inte om sånna fåglar)


Favogodis?

Petronella: Choklad och lakritsfiskar !! ;D

Maja: Klubbor :)


Favoglass smak?

Maja: Vanilj (så himla tråkigt egentligen :)

Petronella: Jag älskar all glass på Aldos (ett glasställe i Skanör där jag bor), fast jag tror jag älskar all glass på denna jord också! :)


Hur tror ni världen skulle se ut om hundar hade vingar?

Konstig...

 

Favoritdjur?

Katt och hund :)


Nämn något vi inte vet om er!

Petronella: Jag är typ vegetarian :)

Maja: Jag kunde knappt gå när jag var tre år gammal :)


Om ni någonsin skulle välja bort kameran eller varandra, vad skulle ni då välja??

Såklart varandra!

 

Neeej, skojade bara lite där om ni inte förstod det.. :)

 

Skulle ni våga gå ut på stan och skrika något jätte pinsamt om er själva?

Neej.. Varför skulle vi göra det?

Kanske om vi fick pengar för det... hhmh :)

 

Varför är inte solen knall-röd? Det skulle väl vara trevligt :)

Vet inte.. Nej vi tycker det hade varit lite läskigt med en knallröd sol :S


Hur gamla är era mor/farföräldrar ifall de fortfarande lever?

Maja: Mormor är 71 och farfar 81.

Petronella: Min kära farmor och farfar är typ 70 år. Mina morföräldrar är 68 år tror jag :)


Tycker ni att bensin doftar gott?

Petronella: Jaaa! Skulle kunna sova på en bensinmack (lite överdrivet kanske... :)

Maja: Nej, usch! Absolut inte!


Vilka är era skönaste/roligaste/mest spännande sommarplaner?

Ha riktigt jävla roligt och sen somna på stranden! ;)



Vår eller höst?

Vår såklart! :)

 

OLW eller Esterella?

OLW har ju reklamen fredagsmys, så då är ju den bäst.

 

Har någon av er någon dold talang?

Nej, vi är väldigt tråkiga människor.


Gillar ni att bada i hav eller sjö eller bassäng?

Absolut havet! :)

 

Vinter eller sommar?

Sommar såklart :)


Vad luktar godast rutten fisk eller bajs?

Rutten fisk tror vi...

 

Skulle ni kunna tänka er att vara en kille?

Visst, men vi är helst tjejer :)

 

Om ni skulle vara killar, tror ni att ni hade fotograferat nu då?

Kanske, vi vet ju inte hur vi hade varit om vi var killar..


Om ni skulle välja, skulle ni då helst vara en bok, en film, en sång eller ett fotografi? Och i så fall, vilken bok/film/sång/fotografi?

Petronella: Jag skulle vilja vara ett fotografi, när folk såg det skulle de bara häpna! ;)

Maja: Jag skulle vilja vara en sång som man kan skratta till, gråta till, dansa till och skrika till, en sån sång som man alltid lyssnar på när man försöker bli glad och en sån sång som man alltid önskar att man får höra när man sätter på radion.


Vad tycker ni om att vara ung idag?

Det känns väl helt ok :)


Berätta om något tillfälle som ni har varit riktigt glada och det känns som om livet leker.

Maja: När jag var och såg Håkan Hellström live, helt underbart!

Petronella: Jag är glad för det mesta :)


Hej! är ni såna som rakar er under armarna eller är ni sånna som låter det växa till en stor skog hihi ?

kram *!

Vi rakar oss under armarna, kram på er med ;)

 

Skulle ni kunna äta din favoritmat under en hel månad utan att tröttna på den?

Vi tror vi skulle tröttna på den... :)

 

Har någon av er färgat håret?

Petronella har färgat håret lite rödbrunt :)

 

 


Sista delen av frågorna kommer i veckan!

 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Svar: Tack detsamma

2011-06-21 @ 16:26:50
URL: http://slalomava.wordpress.com


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin