Färg Splash

canon eos 40, canon 18-85mm

Om ni inte vet hur man redigerar en bild så här så kan ni fortsätta läsa detta så ska jag förklara det, ni andra som redan vet det kan skita i att läsa det, men ni får hemskt gärna!

Steg1
Börja med att redigera så som ni brukar (ni får inte göra något speciellt, bara lite justeringar)

Steg2
Ni markerar föremålet du vill ha i färg, antingen med snabbmarkering, eller som jag brukar använda ibland, "polygonlasso" (den få ni om ni högerklickar på den vanliga "lasso" och väljer polygonlasso)

Steg3
Ni går upp till fältet där det står "markera" och sedan kommer det ned en flik och där väljer ni omvänd.
Ni gör så för att ni vill göra allt annat svartvit, inte föremålet som är markerat om ni förstår vad jag menar?


Steg4
Nu är det bara att göra det markerade området svartvitt. Om ni har photoshop cs, så går ni in på "bild", sedan in på "justeringar" och där någonstans står det "svartvit". Om ni har photoshop elements så kan ni fråga på bloggsvar så kan maja svara på det för jag har glömt... ;)
Jag brukar göra bilder svartvita på "gradientmap" men det behövs inte när man ska göra så här (+jag orkar inte skriva hur man gör det, lite för komplicerat..)

Om ni vill kan ni ju ge föremålet som ska vara i färg, lite mer färg, det blir lite mer kontrast då :)


-Petronella
Kommentarer
Postat av: pwphoto [foto & vardag ♥]

sv: tack! Vilken fin design och gud vad fina bilder ni två tar! :)



kramar♥

2011-05-12 @ 21:19:33
URL: http://pwphoto.blogg.se/
Postat av: Tess

Nice! :)

2011-05-16 @ 11:34:58
URL: http://capturedfotoandmedia.se


Jag blir jätteglada för alla kommentarer jag får men innan du kommenterar kan du läsa igenom det här:

• Tipsa mig gärna om tävlingar :)
• Jag gör inga länkbyten eller bloglovin-byten.
• Ni hittar min kamerautrustning menyn, ifall ni trycker på kameraikonen
• Fråga något? Lämna bloggadress, e-postadress eller fråga på bloggsvar, annars kan jag tyvärr inte svara på din fråga :)

puss och kram och tack för att du läser min blogg ☂


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress/mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida eller en blogg?:

Kommentar:

Trackback


START




bloglovin